Wednesday, January 5, 2011

BUdget unTuk SeMesteR duA...~ $$$$

Assalamualaikum sume~


Hari nih aku ternampak kat website UMP bahagian announcement tu, diorang bagitau yang scholar untuk pelajar2 under JPA masuk lambat sikit semester nih..huhu.. Maybe in February baru masuk.. Sebab JPA tak dapat lagi peruntukan untuk tahun nih... Adoi2... Siap bagi nasihat pulak kat situ..."diharapkan para pelajar berjimat-cermat agar tidak mengalami masalah kewangan"..Baik kan diorang nih...~ Satu lagi.. Diorang bagitau solution tau kalau kite ade masalah kewangan.."Jika para pelajar mengalami masalah kewangan, bolehlah memohon untuk mendapatkan PJP(pinjaman jangka pendek) daripada pihak universiti... Sungguh prihatin kan UMP nih.. Ni yang aku sayang UMP nih!~



Tapi takpe, aku akan try managekan budget aku semester nih dengan bijaknye..ececeh...~
Antara langkah2 untuk aku managekan financial aku adalah dengan membaca majalah secara halal di library UMP.. haha.. tak payah nak beli majalah lagi kan... Kat library UMP banyak majalah... sangat best sebab majalah tu sume nye updated...! Yeah!~






yeah! member aku si Tieha ni pon amik langkah yang same... hihi... sangat bijak kan kitorang...ngee~ ;p






Nampaknye dah nak pukul 10.40 pagi..jap lagi kelas Technical Writing...! So kene la stop membelek-belek magazine tu yer! Jom kite ke kelas... ! yeah!~
Tapi kite pegi toilet dulu yer..haha...(dialog Tieha) ~








Bleh pulak amik gambar kat library...~
suka suki aku jek... aku buat dek jek walaupun tau kat library tu ade CCTV..hihi... takpe, bukan aku koyak magazine ke hape ke kan??...haha ~







Ha! bagi korang yang tak dapat lagi scholar atau PTPTN tu.. sile la ikut langkah kitorang okeh...?!~ hihi... Jimat-jimat selalu.... Sikit-sikit,lama2 jadi bukit... ~ chewah.. pandai yek aku berpantun..(masuk bakul angkat sendiri)...~



Haha... Jangan lupe tau... Manage your financial budget wisely.. So, nanti hujung semester takde la sampai tak makan pulok yer...! Renung-renungkan...dan selamat beramal...!~



tata~titi~tutu~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...